Без широкого інформування про нові механізми на ринку зайнятості неможливо забезпечити їхню реалізацію. Про це йдеться у коментарі щодо результатів тендеру на послуги з інформування про діяльність Державної служби зайнятості, поширеному Прес-службою ДЦЗ.
З початку року набув чинності новий Закон «Про зайнятість населення», і прийняті усі нормативно-правові акти для того, щоб закон запрацював у повному обсязі (17 постанов Уряду та 12 наказів Мінсоцполітики). Це дозволило запровадити нові підходи до питань підвищення зайнятості громадян та подолання безробіття. Новий закон також змінює статус Державної служби зайнятості і розширює її повноваження, функції та завдання. «Однак ефективному застосуванню наявних інструментів сприяння зайнятості заважає те, що більшість і роботодавців, і тих, хто шукає роботу, просто не знають про можливості, права та гарантії, визначені у новому законі про зайнятість», – зазначається у повідомленні.
Так, за даними досліджень Інституту економіки та прогнозування НАН України, рівень обізнаності населення про діяльність Державного центру зайнятості, новий закон, програму та постанови, а також норми, що містяться в них і регулюють стосунки держави і громадян, є недостатнім.
Прес-служба ДЦЗ наголошує, що, зокрема, не всі роботодавці знають, що на них поширюється норма закону про 100% компенсацію ЄСВ при створенні нових робочих місць у пріоритетних галузях економіки, при працевлаштуванні безробітних з числа малоконкурентних на ринку праці категорій громадян (молоді, одиноких батьків, інвалідів тощо) та інші пільги. «Те ж стосується і людей старше 45 років, які шукають роботу. Вони мають знати про можливість отримати ваучер на перенавчання, завдяки якому можна безкоштовно отримати нову освіту або підвищити кваліфікацію», – відзначено у повідомленні.
«Через недостатню поінформованість страждають, насамперед, найбільш соціально незахищені люди, які не знають про наявні можливості, про законодавчо визначені додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню та не можуть скористатися наданим їм правом», – зазначається у коментарі Прес-служби Державного центру зайнятості.
Довідково:
«Видавничий Дім Український Медіа Холдинг» здобув перемогу на торгах на послуги з інформування про діяльність Державної служби зайнятості, запропонувавши вартість у 4 млн. 994 тис. грн. Компанія «Праймтайм» запропонувала вартість 5 млн. 515 тис. грн., «Український інститут розвитку медіа» – 5 млн. 633 тис. грн.