Звіт щодо роботи зі зверненнями громадян за І півріччя 2025 року
Робота із зверненнями громадян у Фонді соціального захисту осіб з інвалідністю (далі – Фонд) спрямована на забезпечення права кожного громадянина звертатися із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються статутної діяльності Фонду, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх прав і законних інтересів, скаргою про їх порушення відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян».
На офіційному веб-порталі Фонду розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу із зверненнями громадян, графік прийому громадян керівництвом Фонду, форма електронного звернення, контактна інформація.
За І півріччя 2025 року центральним апаратом Фонду та його територіальними відділеннями розглянуто 697 звернень громадян, з яких 696 - індивідуальних. Із загальної кількості звернень 676 громадян звернулися до Фонду вперше.
Із зазначеної кількості звернень за формою надходження:
▪ 286 - від громадян на особистому прийомі;
▪ 216 – поштою;
▪ 143 – через органи влади;
▪ 43 - від інших органів, установ, організацій;
▪ 9 - через уповноважену особу.
За І півріччя 2025 року із загальної кількості звернень Фондом розглянуто звернення від 212 осіб з інвалідністю ІІ групи, 156 осіб з інвалідністю ІІІ групи, 117 осіб з інвалідністю І групи, 43 учасників бойових дій, 34 дітей з інвалідністю, 5 осіб з інвалідністю війни, по 2 звернення від ветеранів праці, дітей, осіб, що потерпіли від аварії на Чорнобильській АЕС, 1 звернення від учасника війни, а також 123 звернення від інших категорій громадян.
Найбільша кількості звернень надійшла від пенсіонерів - 165. Від учнів та студентів надійшло 77 звернення, від військовослужбовців - 49, безробітних – 37, робітників – 33, селян - 19, по 14 звернень від працівників бюджетної сфери та підприємців, від державних службовців – 3, служителів релігійної організації - 1, а також 285 звернень від інших соціальних категорій громадян.
Фондом за І півріччя 2025 року розглянуті звернення громадян з наступних питань:
1. Соціальний захист, а саме:
- протезування – 94;
- забезпечення кріслом колісним, його ремонт - 49;
- роз’яснення положень діючого законодавства щодо отримання пільг – 39;
- матеріальна допомога – 25;
- працевлаштування – 13;
- праця та заробітна плата – 6;
- забезпечення автомобілем та інші питання, пов’язані з його утриманням – 2;
- інші питання соціального захисту - 234;
2. Охорона здоров’я, а саме:
- санаторно-курортне обслуговування - 2;
- медичне обслуговування, оплата операцій – 12;
- інші питання з охорони здоров’я – 87;
3. Освіта та оплата навчання – 77 звернень;
4. Фінансова, податкова, митна політика – 30;
5. Забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян – 9;
6. Діяльність місцевих органів виконавчої влади - 3 звернення;
7. Діяльність центральних органів виконавчої влади – 3;
8. Житлова політика, зокрема надання житла, покращення санітарно-побутових умов – 1 звернення;
9. Економічна, цінова, інвестиційна, зовнішньоекономічна, регіональна політика та будівництво, підприємництво – 1;
10. Інші питання – 10.
В частині, що стосується результатів розгляду звернень, слід зазначити, що за І півріччя 2025 року Фондом надані відповідні роз’яснення на 492 звернення, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян» 139 звернень, вирішено позитивно – 64, відмовлено у задоволенні – 1, повернуто авторові - 1.
Всі звернення, які надійшли до Фонду, розглянуті відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» у встановлені законодавством терміни.
Таким чином, Фондом забезпечено своєчасний та якісний розгляд звернень громадян. Забезпечення прозорості та відкритості діяльності Фонду є одним із основних його напрямків, який знаходиться на постійному контролі.