Звіт щодо роботи зі зверненнями громадян за 9 місяців 2025 року
Робота із зверненнями громадян у Фонді соціального захисту осіб з інвалідністю (далі – Фонд) спрямована на забезпечення права кожного громадянина звертатися із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються статутної діяльності Фонду, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх прав і законних інтересів, скаргою про їх порушення відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян».
На офіційному веб-порталі Фонду розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу із зверненнями громадян, графік прийому громадян керівництвом Фонду, форма електронного звернення, контактна інформація.
За 9 місяців 2025 року центральним апаратом Фонду та його територіальними відділеннями розглянуто 1082 звернення громадян, з яких 1080 - індивідуальних. Із загальної кількості звернень 1048 громадян звернулися до Фонду вперше.
Із зазначеної кількості звернень за формою надходження:
▪ 451 - від громадян на особистому прийомі;
▪ 337 – поштою;
▪ 209 – через органи влади;
▪ 72 - від інших органів, установ, організацій;
▪ 12 - через уповноважену особу;
▪ 1 – через засоби масової інформації.
За 9 місяців 2025 року із загальної кількості звернень Фондом розглянуто звернення від 296 осіб з інвалідністю ІІ групи, 244 осіб з інвалідністю ІІІ групи, 179 осіб з інвалідністю І групи, 84 учасників бойових дій, 53 дітей з інвалідністю, 8 осіб з інвалідністю війни, від 4 дітей, по 3 звернення від ветеранів праці та осіб, що потерпіли від аварії на Чорнобильській АЕС, по 1 зверненню від учасника війни та учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, а також 206 звернень від інших категорій громадян.
Найбільша кількості звернень надійшла від пенсіонерів - 224. Від учнів та студентів надійшло 140 звернення, від військовослужбовців - 87, безробітних – 61, робітників – 45, селян - 28, працівників бюджетної сфери – 23; підприємців - 18, від державних службовців – 6, по 1 зверненню від служителів релігійної організації та особи, що позбавлена волі, а також 448 звернень від інших соціальних категорій громадян.
Фондом за 9 місяців 2025 року розглянуті звернення громадян з наступних питань:
1. Соціальний захист, а саме:
- протезування – 166;
- забезпечення кріслом колісним, його ремонт - 83;
- роз’яснення положень діючого законодавства щодо отримання пільг – 60;
- матеріальна допомога – 31;
- працевлаштування – 21;
- праця та заробітна плата – 8;
- забезпечення автомобілем та інші питання, пов’язані з його утриманням – 2;
- інші питання соціального захисту – 387.
2. Охорона здоров’я, а саме:
- медичне обслуговування, оплата операцій – 15;
-санаторно-курортне обслуговування - 3;
- інші питання з охорони здоров’я – 90;
3. Освіта та оплата навчання – 145 звернень;
4. Фінансова, податкова, митна політика – 37;
5. Забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізація прав і свобод громадян – 11;
6. Діяльність центральних органів виконавчої влади – 4;
7. Діяльність місцевих органів виконавчої влади - 3 звернення;
8. Житлова політика, зокрема надання житла, покращення санітарно-побутових умов – 1 звернення;
9. Економічна, цінова, інвестиційна, зовнішньоекономічна, регіональна політика та будівництво, підприємництво – 1;
10. Транспорт і зв’язок – 1;
11. Інші питання – 13.
В частині, що стосується результатів розгляду звернень, слід зазначити, що за 9 місяців 2025 року Фондом надані відповідні роз’яснення на 792 звернення, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян» 176 звернень, вирішено позитивно – 112, відмовлено у задоволенні – 1, повернуто авторові - 1.
Всі звернення, які надійшли до Фонду, розглянуті відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» у встановлені законодавством терміни.
Таким чином, Фондом забезпечено своєчасний та якісний розгляд звернень громадян. Забезпечення прозорості та відкритості діяльності Фонду є одним із основних його напрямків, який знаходиться на постійному контролі.