Звіт щодо роботи зі зверненнями громадян за 2022 рік
Робота із зверненнями громадян у Фонді соціального захисту осіб з інвалідністю (далі – Фонд) спрямована на забезпечення права кожного громадянина звертатися із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються статутної діяльності Фонду, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх прав і законних інтересів, скаргою про їх порушення відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян».
На офіційному веб-порталі Фонду розміщуються актуальні матеріали щодо організації роботи із зверненнями громадян. Зокрема, оприлюднена інформація про роботу із зверненнями громадян, графік прийому громадян керівництвом Фонду, форма електронного звернення, контактна інформація.
За 2022 рік центральним апаратом Фонду та його територіальними відділеннями розглянуто звернення 2 410 громадян. Із загальної кількості звернень 2 340 громадян звернулися до Фонду вперше.
Із зазначеної кількості звернень за формою надходження:
▪ 1 250 – поштою;
▪ 961 - від громадян на особистому прийомі;
▪ 44 – через органи влади;
▪ 39 - через уповноважену особу;
▪ 9 - через засоби масової інформації;
▪ 107 - від інших органів, установ, організацій.
За 2022 рік із загальної кількості звернень Фондом розглянуто звернення від 786 осіб з інвалідністю ІІ групи, 635 осіб з інвалідністю ІІІ групи, 563 осіб з інвалідністю І групи, 126 дітей з інвалідністю, 13 учасників бойових дій, 6 осіб, що потерпіли від аварії на Чорнобильській АЕС, по 4 звернення від осіб з інвалідністю війни та осіб з інвалідністю Другої світової війни, по 2 звернення від учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та учасників війни, по 1 зверненню від дитини війни та одинокої матері, а також 267 звернень від інших категорій громадян.
До Фонду за 2022 рік надходили на розгляд звернення громадян з наступних питань: щодо пільг, передбачених чинним законодавством для осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю, щодо забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації, з питань працевлаштування, оплати навчання, забезпечення автотранспортом, відшкодування витрат на лікування постраждалим від Чорнобильської катастрофи, одержання матеріальної допомоги, у тому числі на лікування, пенсійне забезпечення, трудове законодавство, виплата компенсації замість санаторно-курортного лікування осіб з інвалідністю, реабілітація дітей з інвалідністю, покращення житлових умов тощо.
В частині, що стосується результатів розгляду звернень, слід зазначити, що за 2022 рік Фондом надані відповідні роз’яснення на 1 763 звернення, вирішено позитивно – 487 звернень, надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян» 159 звернень та 1 звернення повернуто авторові.
Всі звернення, які надійшли до Фонду, розглянуті відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» у встановлені законодавством терміни.
Таким чином, Фондом забезпечено своєчасний та якісний розгляд звернень громадян. Забезпечення прозорості та відкритості діяльності Фонду є одним із основних його напрямків, який знаходиться на постійному контролі.