Впровадження Концепції ранньої соціальної реабілітації
Опубліковано 18 липня 2008 року о 16:19
На виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2000р. №1545 "Про схвалення Концепції ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів" та розпорядження голови облдержадміністрації № 599 від 22.12.06р. в області створено постійно діючу регіональну міжвідомчу раду з питань ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів у складі співголів міжвідомчої ради та членів ради. Керівництво міжвідомчою радою здійснюється трьома співголовами ради. Серед членів регіональної ради - представники управлінь облдержадміністрації, установ, організацій області, які залучені до вирішень питань ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів.
Вирішують питання ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів та дітей, які взяті на диспансерний облік, такі заклади: навчально-реабілітаційний комплекс – Рівненський навчально-реабілітаційний центр "Особлива дитина", дитячий садок №56 “Здоров’ячок”, Рівненський обласний центр соціальної, медичної, професійної реабілітації інвалідів. До його складу входять відділення ранньої соціальної реабілітації, відділення професійної реабілітації, відділення допомоги інвалідам та відділення для надання послуг із харчування та облаштування на нічліг (центр є соціально-медичною установою для тимчасового перебування інвалідів 1-3 груп незалежно від віку, які потребують вжиття заходів щодо професійної, соціальної та медичної реабілітації з метою забезпечення їх адаптації у суспільстві), дитяче відділення реабілітації при Рівненському територіальному центрі медико-соціального обслуговування інвалідів із порушенням опорно-рухового апарату.
На базі обласної дитячої лікарні створено обласний центр медико-соціальної реабілітації дітей із органічними ураженнями нервової системи. У центрі надається медико-соціальна допомога дітям, які хворіють на органічні пре- і перинатальні ураження нервової системи.
У І півріччі цього року на базі Рівненського обласного управління освіти та науки Рівненської ОДА відбулася нарада за участю представників обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, обласного центру зайнятості, обласного управління охорони здоров’я, керівників ВНЗ та ПТУ області, на яких розглядався комплекс заходів щодо працевлаштування випускників спеціальних шкіл-інтернатів, спеціалізованих класів ЗОШ шляхом направлення їх у навчальні заклади області та України, згідно договорів та працевлаштування молоді із обмеженими фізичними можливостями.
Продовженням заходу було проведення обласною службою зайнятості місячника профорієнтації молоді із особливими потребами. Спеціалісти служби надали практичну допомогу в ознайомленні із законодавством щодо соціального захисту молоді, проінформували про послуги служби зайнятості, стан і перспективи ринку праці, світ професій, а також у доступній формі дали поради з питань професійної освіти, набуття тієї чи іншої спеціальності, професії, реальності працевлаштування за обраним фахом.
З метою підвищення якості надання профорієнтаційних послуг випускникам шкіл та їх батькам проведено пропагування робітничих професій та підвищення статусу робітника у суспільстві. Під час місячника відбулися різноманітні профорієнтаційні заходи, зокрема, для учнів 11 класів - урок «Шлях до реального трудового життя», для дев’ятикласників - виховна година «Ким бути?», профдіагностичне тестування молоді, анкетування, демонструвалися відеоматеріали, розповсюджувалися інформаційні буклети, проспекти, листівки, комплекти інформаційних матеріалів та „Барометри професій” для поповнення профорієнтаційних куточків в школах.
Школярів детально ознайомили з послугами, що надаються службою зайнятості, надали інформацію про стан регіонального ринку праці та перспективи його розвитку, потребу підприємств, організацій і установ у кваліфікованих кадрах, зокрема, працівників робітничих професій, вимоги роботодавців, можливості професійного росту, самовдосконалення в процесі трудової діяльності, відкриття власної справи. Одним із ключових моментів було обговорення питання щодо відновлення соціального статусу робітника в суспільстві, престижу робітничих професій та популярності їх серед молоді, необхідності підвищення якості професійного навчання.
Метою проведення даних заходів було знайти шляхи вирішення питання адаптації до суспільного життя дітей-інвалідів, які навчаються у загальноосвітніх навчальних закладах.