„Майстер-клас” на Хортиці
Опубліковано 26 червня 2008 року о 12:10
Упродовж двох червневих днів педагогічний колектив Хортицького навчально-реабілітаційного багатопрофільного центру (ХНРБЦ) ознайомився зі звітами керівників усіх проблемно-пошукових лабораторій про виконання колективами лабораторій завдань на 2007-2008 навчальний рік.
Оцінка роботи кожного творчого колективу складалася із висновку жюрі, самооцінки лабораторії та результатів опитування педагогічного колективу. За даною методикою і визначено п’ять лабораторій, які посіли перші місця. Директор закладу Валентина Нечипоренко підсумувала результати конкурсу: "Відчутно піднявся рівень всіх учасників педагогічного процесу, є науковий підхід. Кожна лабораторія добросовісно поставилася до виконання поставлених завдань. Тому результати конкурсу обов’язково узагальнимо і видамо корисний науково-методичний збірник."
Найвище оцінено роботу двох лабораторій: з формування життєвої компетентності дітей із особливими потребами і соціології та історії життя (керівники Ірина Жадненко та Ярослава Соловій). На другому місці лабораторія з розвитку життєвих навичок молодших школярів (керівник Юлія Баландіна). Третє місце посіли також дві лабораторії: з життєтворчих технологій в освітніх процесах та педагогічної реабілітації (керівники Алла Косарєва та Лідія Зініна).
"Лабораторія соціології та історії знайомить учнів із життєвими шляхами відомих політиків, діячів культури та науки. Знайомить не тільки як із ідеалами суспільства, але і з їхніми недоліками, шкідливими звичками тощо,"– розповідає Ярослава Соловій. Таким чином молоді дають зрозуміти, що життєвого успіху досягають не якісь унікальні особистості, а звичайні живі люди, здатні побороти власні слабкості, забезпечити успіх наполегливою працею, створити себе. На підставі цього діти вчаться жити у суспільстві й розв’язувати проблеми, проектувати власне майбутнє та його варіанти.
Лідія Зініна розповіла про створення умов для повноцінного навчання першокласників із обмеженими можливостями здоров’я, розроблення індивідуальних завдань з різних предметів та надзвичайно ефективну розробку – електронний зошит з математики Члени лабораторії підготували для учнів збірники, які в цікавій доступній формі допомагають вивчати історію, російську та українську мови.
Відзначається також зростання інтересу до навчання у більшості дітей. Так, слабозора учениця п’ятого класу із затримкою психофізичного розвитку, яка не вимовляла більшості приголосних, раніше намагалась уникати участі в заняттях, відмовлялась від завдань, за допомогою ігрових методик протягом року навчилася працювати біля дошки, складати прості речення, невеличкі твори. "Це моя найкраща нагорода, це моя медаль", - радіє успіху учениці Лідія Іванівна.
Найкращі п’ять лабораторій отримали грошові винагороди, всі інші по DVD-плеєру для використання у подальшій роботі.
Проблемно-пошукові лабораторії створені для реалізації безпосередніх завдань наукового експерименту в закладі. Всього таких лабораторій дванадцять та ще одна творча група.