24.10.2016 року, в приміщенні Сумської обласної державної адміністрації, було проведено нараду за участю тимчасово виконуючого обов’язків голови ОДА Олександра Марченка, заступника директора Департаменту освіти і науки Едуарда Кучменка, заступника голови ОДА Миколи Подопригори, директора Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Олени Космакової.
Обговорювались питання організації інклюзивного навчання дітей з особливими потребами, завданням якого, на найближчі роки, є розширення мережі інклюзивних класів та створення інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах.
Про організацію інклюзивного навчання доповів заступник директора Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Едуард Кучменко.
За його словами, у 2016-2017 навчальному році для 76 дітей з особливими освітніми потребами організовано інклюзивну форму навчання у 46 класах 26 загальноосвітніх навчальних закладів. Це на 42 дитини більше порівняно з попереднім навчальним роком.
Запровадження інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітній школі передбачає створення відповідних умов, зокрема доступність будівель і приміщень, забезпечення необхідними навчально-методичними і наочно-дидактичними посібниками та індивідуальними технічними засобами навчання, облаштування кабінетів учителя-дефектолога, психологічного розвантаження для проведення корекційно-розвиткових занять, забезпечення відповідними педагогічними кадрами. Наразі пандусами облаштовано будівлі 363 закладів освіти Сумської області. Крім того, у 83 навчальних закладах області встановлено кнопки виклику.
«Запровадження інклюзивної освіти, сприяє, по-перше, ефективній соціалізації дітей із особливими освітніми потребами. По-друге, це економія бюджетних коштів, адже вартість навчання дитини у спеціальній школі-інтернаті коштує 75 тисяч гривень, індивідуальна форма навчання обходиться у 40 тисяч гривень. Інклюзивне ж навчання передбачає створення додатково 0,5 ставки асистента вчителя на 3 учні з особливими потребами», – повідомив він.
Як приклад заступник голови облдержадміністрації Микола Подопригора назвав Боромлянську школу у Тростянецькому районі, яка визначена опорною. Тут відкрито інклюзивний клас, і вчителі відзначають позитив від запровадження такої форми здобуття освіти.
Тож, опорні школи, на його переконання, необхідно першочергово забезпечити всім необхідним для навчання дітей з особливими потребами. Разом з тим, для реалізації права таких дітей на освіту за місцем проживання потрібно передбачити в місцевих бюджетах на 2017 рік додаткові кошти на зміцнення матеріально-технічної бази класів для дітей з інклюзивною формою навчання.